gama optic ochelari gherla magazin service dej cluj
locuri de munca iclod fabrica calorifere
casa vanzare gherla pret
feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj spatiu comercial apartament vanzare gherla
elevi scoala clasa banca

Rezultate simulare Evaluare Națională

Elevii claselor a VIII-a, din județul Cluj, care au susținut probele scrise din cadrul simulării examenului de Evaluarea Națională, sesiunea martie 2025, au aflat luni, 31 martie 2025, rezultatele obținute.

Potrivit calendarului Ministerului Educației și Cercetării, în perioada 17–19 martie 2025, elevii claselor a VIII-a au susținut probele scrise în cadrul simulării examenului de Evaluare Națională, sesiunea martie 2025, la disciplinele: limba și literatura română, matematică și limba și literatura maternă.

La nivelul județului Cluj, simularea examenului de Evaluare Națională 2025 s-a desfășura în 112 unități de învățământ preuniversitar, dintre care 45 de unități de învățământ sunt din municipiul Cluj-Napoca, pentru cei 6.099 de elevi ai claselor a VIII-a, dintre care 3.314 sunt elevi din municipiul Cluj-Napoca.

Și în această sesiune a simulării examenului de Evaluare Națională 2025 lucrările elevilor au fost scanate și încărcate în platforma națională destinată evaluării digitalizate a lucrărilor scrise, fiind evaluate, aleatoriu, de către profesori evaluatori, din alte județe, decât cel de proveniență a lucrărilor.

Rezultatele simulării sunt comunicate astăzi, 31 martie 2025, individual, elevilor, de către cadrele didactice care predau la clasă. În conformitate cu prevederile O.M.E.C., nr.6479/30.08.2024, privind organizarea simulării Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2024–2025, notele obținute la simulările naționale nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului/părintelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.

În județul Cluj, rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a, la simularea examenului de Evaluare Națională, sesiunea martie 2025, evidențiază o rată a notelor peste 5,00 (cinci) de 80,87%. Pe tranșe de note și pe discipline, rezultatele elevilor clujeni se prezintă astfel:

 Tranșe de note

1-4,99

5-5,99

6-6,99

7-7,99

8-8,99

9-9,99

10

 Număr de elevi evaluați

5740

1098

770

1008

1150

1235

479

0

%

19.13%

13.41%

17.56%

20.03%

21.52%

8.34%

0.00%

19.13%

80.87%

Tranșe de note/ Limba și literatura română

1-4,99

5-5,99

6-6,99

7-7,99

8-8,99

9-9,99

10

5791 de lucrări evaluate

1346

817

881

1032

1151

559

5

%

23.24%

14.11%

15.21%

17.82%

19.88%

9.65%

0.09%

23.24%

76.76%

Tranșe de note/ Limba și literatura maternă

1-4,99

5-5,99

6-6,99

7-7,99

8-8,99

9-9,99

10

621 de lucrări evaluate

14

25

50

103

207

220

2

%

2.25%

4.03%

8.05%

16.59%

33.33%

35.43%

0.32%

2.25%

97.75%

Tranșe de note/ Matematică

1-4,99

5-5,99

6-6,99

7-7,99

8-8,99

9-9,99

10

5784 de lucrări evaluate

1009

782

984

1295

1117

568

29

%

17.44%

13.52%

17.01%

22.39%

19.31%

9.82%

0.50%

17.44%

82.56%

Aceste rezultate urmează să fie analizate, în perioada următoare, la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

Simularea la nivel național

Au fost implicați în procesul de evaluare 13.785 de profesori evaluatori, după cum urmează:

  • Limba română: 6.913;
  • Matematică: 6.367;
  • Limba maternă: 505.

La nivelul celor 3.581 de centre în care s-a desfășurat simularea, peste 12.000 de profesori asistenți au asigurat scanarea și încărcarea lucrărilor pe platforma informatică. Platforma a funcționat în parametri optimi pe întreaga durată a simulării.

Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, se înregistrează următoarea situație pe probe și tranșe de note:

I. Limba și literatura română

  • Număr lucrări evaluate: 161.883
  • Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 103.629
  • Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 64,01%.

II. Matematică:

  • Număr lucrări evaluate: 161.004
  • Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 115.879
  • Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 71,97%.

III. Limba și literatura maternă

  • Număr lucrări evaluate: 9.607
  • Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 8.566
  • Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 89,16%.

Evaluarea lucrărilor s-a derulat în condiții similare cu cele de examen, digitalizat. În acest context, lucrările au fost distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.

Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică).

Din acest punct de vedere, față de sesiunea similară a anului trecut, se remarcă o creștere semnificativă a acurateței evaluării:

  • 8,81% lucrări reevaluate la limba și literatura română anul acesta, față de 11,39% în 2024;
  • 0,1% lucrări reevaluate la matematică anul acesta, față de 0,25% în 2024
  • 4,8% lucrări reevaluate la limba și literatura maternă anul acesta, față de 8% în 2024.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.

Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea evaluării naționale se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.

Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le discuta cu aceștia.

În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. În acest sens, atașăm o analiză cantitativă din care rezultă gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, pentru limba și literatura română și matematică, precum și subiectele și baremele probelor scrise la aceste simulări (disponibile și pe subiecte.edu.ro).

Astfel de analize vor fi realizate atât la nivel de unitate de învățământ, cât și la nivelul inspectoratelor școlare.

Dat fiind faptul că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor elevilor, unitățile de învățământ vor folosi aceste analize ca fundament pentru adoptarea măsurilor adecvate în acest sens.

Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare va efectua o analiză detaliată a răspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competențelor acestora, la nivel național. Analiza va fi însoțită de recomandări de activități remediale.

productie video gherla relcama marketing publicitate adhub

Lasă un răspuns