gama optic ochelari gherla magazin service dej cluj
locuri de munca iclod fabrica calorifere
feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj
mama copil

Tinerele mame vor primi informatii despre ingrijirea nou nascutului

Tinerele mame din 175 de maternități din țară vor primi informații despre îngrijirea nou născutului, ajutându-le să înțeleagă mai ușor nevoile acestuia, în cadrul unei campanii ce se va desfășura începând cu luna septembrie, derulată de Asociația Telefonul Copilului.

„Campania lansată astăzi a fost realizată cu sprijinul Geometry Global și reprezintă o continuare firească a preocupării Asociației Telefonul Copilului față de nevoile copiilor și, bineînțeles ale mamelor. Nevoia de informare este una dintre ele, astfel că întrebările își pot găsi răspuns printr-un simplu apel către 116 111. Având astfel grijă de mame, avem grijă de copii!”, a declarat Cătălina Florea, director Executiv al Asociației Telefonul Copilului, pentru Agerpres.

Telefonul Copilului 116 111, la care răspund asistenți sociali și psihologi pregătiți să răspundă tuturor situațiilor legate de problemele cu care se confruntă copiii, vine să asculte problemele mamelor și să le ofere sfaturile de care au nevoie pentru a trece mai ușor prin perioada de acomodare.

„Aspectele pentru care orice mamă din România poate să contacteze linia telefonică de asistență 116 111 sunt, pe lângă informațiile tradiționale legate de protecția drepturilor copilului și a familiei, următoarele: dezvoltarea relației copil — părinte / părinți pe etape de vârstă, dezvoltarea abilităților de viață ale copiilor de-a lungul etapelor de dezvoltare, educația copiilor încă din stadiul de bebeluși, depresia post-partum, iar din punct de vedere juridic mamele pot obține informații în concordanță cu legislația în vigoare referitoare la: obținerea certificatului de naștere, concediul pre și post natal, concediul maternal, indemnizația de creștere a copilului, concediul paternal, dar și orice alte informații din spectrul protecției drepturilor copilului și familiei”, se arată într-un comunicat de presă al asociației.

În anul 2013, la linia telefonică de asistență gratuită 116 111 au beneficiat de informare și consiliere specializată 2.176 de mame, care au făcut referire la abuz asupra copiilor (660 de situații), consiliere juridică (318 situații) și consiliere psihologică (304 situații). Referitor la problemele legate de abuz, mamele au sesizat în principal violență fizică (41.97%), abuzul emoțional (26.53%) sau forme ale abuzului sexual și trafic de minori (11.81%).

În ceea ce privește consilierea juridică, în procentaj de 58.49%, mamele au sesizat situații de încredințare a copilului, dreptul la vizită, părăsirea țării cu un minor, recunoașterea paternității, dreptul copilului la pensie alimentară, menținerea legăturilor personale, iar în procentaj de 41.51% dreptul la concediul de creștere a copilului, indemnizația de creștere a copilului până la 1 an, respectiv 2 ani, drepturile copilului privind alocația de stat, înregistrarea tardivă a nașterii, obținerea certificatului de naștere, pensia de urmaș a copilului.

Consilierea psihologică solicitată de mame s-a axat pe dezvoltarea relației copil — părinte / părinți (85.52%), dar și pe consiliere privind depresii, tulburări de comportament, anxietăți ale copiilor (14.48%).

productie video gherla relcama marketing publicitate adhub casa vanzare gherla

Lasă un răspuns