gama optic ochelari gherla magazin service dej cluj
locuri de munca iclod fabrica calorifere
casa vanzare gherla pret
feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj spatiu comercial apartament vanzare gherla
femeie atm btm bitocin vivo cluj

Cum a fost țepuită o femeie din Cluj cu 100.000 de lei – VIDEO

Pe 9 aprilie, la sediul Poliției municipiului Cluj-Napoca, s-a prezentat o persoană care a sesizat faptul că, în data de 8 aprilie, în jurul orei 11, a fost contactată telefonic de persoane necunoscute, care s-au prezentat drept reprezentanți ai unor instituții bancare.

Persoana, o femeie de 42 de ani, ar fi fost indusă în eroare printr-o notificare falsă, referitoare la o presupusă anchetă privind tentativa de deschidere a unui credit pe numele său.

Sub pretextul unei investigații, femeii i s-a sugerat să acceseze un credit în valoare de 100.000 lei de la o instituție bancară și să depună întreaga sumă într-un bancomat destinat criptomonedelor (BTM), situat într-un centru comercial din comuna Florești.

Persoana vătămată, în urma inducerii în eroare, a efectuat acțiunile solicitate de către persoanele în cauză.

În prezent se efectuează cercetări pentru comiterea infracțiunii de înșelăciune, în vederea identificării și tragerii la răspundere a autorilor.

Femeia care a trecut prin această pățanie este actriță la Cluj, Patricia Brad. Aceasta a relatat cum s-a întâmplat totul.

Primesc un telefon de la „BT”. Mi se spune că cineva încearcă să facă un credit pe numele meu în orașul meu natal si că se va deschide o anchetă să se afle ce se întâmplă. Mă sună în continuare doi „polițiști” care îmi spun că s-a deschis ancheta și mă pun să mă concentrez să îmi amintesc cât mai clar cui i-am trimis eu copie de buletin. Mă înștiințează că mă va suna un inspector financiar de la BNR și să colaborez cu dumnealui pentru binele anchetei. Și intră în scenă așa numitul DAVID ORȚAN care mă sună de pe un număr de fix, după care pe WhatsApp îmi trimite „legitimația” dumnealui precum și un contract de confidențialitate pe care mă pune să îl citesc cu atenție. De aici înainte nu mai aveam voie să dezvălui nimanui nimic din ce aveam să vorbim. Îmi iau la revedere prin semne de la oamenii cu care eram și plec îndată spre CEC să fac un credit pe numele meu, desigur suma maximă. În fața băncii, ca să mă asigure că totul e în ordine, mă pune să intru pe site-ul BNR, să intru la contacte și să verific dacă numărul de telefon din dreptul numelui său este același cu cel de fix de pe care mă sunase anterior. Era același. Îmi spune că sunt urmărită prin camerele de supraveghere de la bancă și să fac exact așa cum spune el. Din fericire, site-ul Anaf nu mergea la CEC, așa că am avut în sfârșit curajul să îi închid telefonul și să mă urc în primul autobuz care să mă ducă acasă. În autobuz mă sună din nou „politia” să îmi spună că obtructionez ancheta în desfășurare și că, dacă nu am citit bine contractul de confidențialitate, acolo scrie că voi primi amendă dacă nu colaborez. Așa că, mă dau jos din autobuz, alerg spre o altă bancă indicată de ei și fac un credit de 100.000 fiind în tot acest timp în direct cu „inspectorul” BNR. De aici mi s-a spus să le trimit toți banii ca dumnealui să îmi închidă linia de credit și astfel să nu mai pot fi fraudată. Fraierită. Folosită.

video gherla info

Recomandări pentru prevenirea unor astfel de situații

1. Verificarea surselor de contact: Persoanele sunt sfătuite să verifice cu atenție identitatea celor care le contactează telefonic, mai ales atunci când se prezintă ca fiind reprezentanți ai unor instituții financiare sau publice. În cazul unui apel suspect, este recomandat să se contacteze direct instituția menționată prin numere oficiale de telefon.
2. Nu divulga informații sensibile: În cazul în care sunt solicitate informații personale sau financiare, inclusiv datele cardurilor bancare sau ale conturilor bancare, este important ca acestea să nu fie oferite niciodată prin telefon sau mesaje nesolicitate.
3. Suspecți de fraude: Dacă o persoană este abordată de cineva care invocă un pretext nesigur (investigații, premii, solicitări urgente de bani), este indicat să refuze orice acțiune fără o verificare prealabilă a cerințelor.
4. Protejarea datelor personale: Utilizarea aplicațiilor de securitate pentru protejarea telefonului mobil și a conturilor bancare este esențială pentru prevenirea accesului neautorizat la datele personale.
5. Contactarea autorităților: În cazul în care o persoană are suspiciuni că a fost victima unei înșelăciuni sau a unei fraude, este important să contacteze imediat autoritățile competente și să depună plângere. Cu cât cazul este raportat mai repede, cu atât cresc șansele de identificare și prindere a autorilor.

Aceste măsuri sunt esențiale pentru reducerea riscului de a deveni victimă a unor fraude financiare.

foto: arhiva

productie video gherla relcama marketing publicitate adhub

Lasă un răspuns