Implementarea noilor modele de cărți de identitate electronice a impus modificarea programului de funcționare a Serviciului de Evidența Populației din cadrul primăriei Gherla.
Astfel, va fi un program diferit pentru preluarea actelor pentru cărțile de identitate folosite în prezent și alt program pentru cele electronice.
Începând cu data de 1 aprilie 2025, serviciul va funcționa după următorul program:
- preluare acte pentru cărți de identitate electronice: luni 10-12, marți 14-16, miercuri 8,30-10, joi 12-14, vineri închis
- preluare acte pentru cărți de identitate: luni 8.30-10, marți 12-14, miercuri 10-12, joi 14-18, vineri închis
Programul pentru eliberarea actelor: luni 12-13, marți 11-12, miercuri 12-13, joi 17-18, vineri închis.
Actele necesare pentru eliberarea actelor de identitate sunt certificatul de naștere, certificatul de căsătorie/divorț, dacă este cazul, act de proprietate, toate în original.
Dacă pentru carțile de identitate taxa este de 25 de lei, în prezent eliberarea cărților de identitate electronice este gratuită.
În cele câteva zile de când s-a introdus noul tip de carte de identitate, la serviciul din Gherla au fost depuse un număr de aproximativ 10 cereri.
Persoanele care doresc să își preschimbe cărțile de identitate cu cele electronice vor trebui să se programeze în prealabil online, la adresa https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta